FAQ

FAQ
Onze meest gestelde vragen
Vanuit de afgelopen jaren hebben we de meest gestelde vragen hieronder geformuleerd.

Meer informatie vindt u ook in onze bedrijfsvideo vanuit de aflevering van Holland van Boven van SBS6.

Mocht u naar aanleiding hiervan toch nog vragen hebben over ons concept zijn we uiteraard bereikbaar via onze contactgegevens.

Waarom zou ik mijn woning aan Vast-PS verhuren?

Wij onderscheiden ons door nét dat stapje extra te gaan als het gaat om het verhuren van uw woning. Waar een traditionele Verhuurmakelaar er na de match tussenuit stapt blijven wij uw huurder en beheerder zodat u zorgeloos kunt blijven verhuren.

Hoe weet ik dat de kwaliteit van mijn woning behouden blijft?

Ons eigen schoonmaakteam is om de week te vinden in de woning voor de algemene schoonmaak. Zo behouden we toezicht en kunnen we de kwaliteit van uw woning blijven garanderen. Hiernaast worden er periodieke controles en onderhoud uitgevoerd.

Waarom kunnen jullie de huur wel garanderen, ook bij leegstand?

Door ons ruime netwerk kunnen wij altijd een passende huurder vinden voor uw woning. Hierdoor kunnen we leegstand voorkomen. Mocht er een tussenperiode zijn van huur dan nemen wij dit voor ons risico en dit calculeren wij in als risico.

Wat is de minimale huurperiode?

De minimale huurperiode die wij hanteren is zes maanden tot onbepaalde tijd. Uiteraard is de huurperiode bespreekbaar en kan per situatie verschillen.

Wanneer ontvang ik de huur van mijn woning?

De eerste periode huur wordt overgemaakt voordat de sleuteloverdracht plaatsvind en vervolgens elke maand voor de eerste van de maand.

Het lijkt te mooi om waar te zijn, want bij een makelaar betaal ik wel bemiddelingskosten, wat is het verdienmodel van Vast-PS?

Vanuit Vast-PS wordt uw woning aangeboden binnen ons vertrouwde netwerk van organisaties die huisvesting zoeken voor hun flexwerkers. Doordat wij onze dienstverlening doorberekenen aan de organisaties die binnen ons netwerk zitten er geen extra kosten aan verbonden voor uw als verhuurder/belegger.  

Hanteert Vast-PS ook borg voor mijn woning?

Vast-PS hanteert 1 maand huursom als borg, deze wordt aan uw uitbetaald bij het overmaken van de eerste maand huur.

Hoe kan ik het huurcontract opzeggen en wat is het opzegtermijn?

Het opzegtermijn van de huur is ten alle tijden 1 maand voor beide partijen. Dit betekend dat mocht u uw woning toch bijvoorbeeld willen verkopen wij binnen 1 maand de woning weer aan uw opleveren, de opzegging dient altijd schriftelijk te worden gedaan.

Hoe wordt mijn woning gecontroleerd?

Naast dat ons schoonmaakteam om de week in de woning aanwezig is voor de reguliere schoonmaak en hierbij controle uitvoert, controleert ook onze buitendienst periodiek op verschillende punten zowel binnen als buiten de woning. Hierdoor kunnen we snel schakelen als er iets aan de hand is of onderhoud nodig heeft. 

Van welke zaken wordt ik op de hoogte gesteld?

Mochten er belangrijke calamiteiten zijn wordt u hiervan direct op de hoogte gebracht. Mocht er onderhoud nodig zijn gedurende de huurperiode dan wordt dit in overleg met u opgelost. In de huurovereenkomst staat een uitgebreide verdeling van wat onder reparaties en (klein) onderhoud  valt en daarmee voor onze rekening komt en wat voor de eigenaar voor rekening is.

Maakt het uit in welke regio mijn woning zich bevind?

Vast-PS huurt zowel regionaal als nationaal woningen in. Ons team is verspreid over Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zeeland. Woningen die buiten deze regio vallen kunnen door ons worden ingehuurd en eventueel samen met een collega partij het beheer voor worden uitgevoerd. U kunt dus bij ons terecht voor alle gebieden in Nederland.

Wat voor energielabel moet mijn woning hebben om te kunnen verhuren?

Op dit moment is er nog geen maximaal energielabel vastgesteld waarmee wij de woning huren. Let wel op dat er vanuit de wetgeving verduurzamingsplannen zijn opgesteld waarbij, zoals het er nu uitziet, er vanaf 2030 geen woningen meer verhuurd mogen worden die energielabel E of hoger hebben. Het is daarom wel van belang om met zicht op de toekomst uw woning te verduurzamen indien dit het geval is. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met ons kantoor: 085- 049 3800

Hoe werkt het fiscaal als ik mijn woning ga verhuren?

Op het moment dat u er toe besluit om uw woning te gaan verhuren is het van belang goed te informeren hoe de huurinkomsten hiervan fiscaal belast zullen worden. Er zit hierin namelijk ook een verschil of het een eigen woning betreft of een tweede woning die aangekocht is voor de verhuur. In het tweede geval wordt de woning belast in box 3 ‘sparen en beleggen”. Dit omdat de woning wordt gezien als vermogen en hiervoor geldt een ander belastingtarief. Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat het niet gezien wordt als onderneming waarbij het aanstellen van een beheerder kan aantonen dat dit volledig uit handen wordt gegeven. In dit geval is er echter geen recht meer op hypotheekrenteaftrek. Mocht u bijvoorbeeld uw eigen woning tijdelijk verhuren, dan valt dit in box 1 ‘inkomen uit werk en woning’. Hier wordt bijvoorbeeld wel het recht behouden op hypotheekrenteaftrek. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons kantoor: 085- 049 3800.

Wie is er verantwoordelijk voor het tuinonderhoud?

Wij zijn verantwoordelijk voor het tuinonderhoud en daarmee tevens voor het gehele aanzicht van de woning. Wij vinden het uiterst belangrijk dat de woningen kwalitatief goed onderhouden worden zowel van binnen als van buiten en een goed aanzicht draagt hieraan bij. Dit betekend dat wij minimaal twee keer per jaar het tuinonderhoud uitvoeren en indien nodig periodiek. Bijvoorbeeld bij grasgazon in de zomer etc.

In welke staat krijg ik mijn woning weer terug?

Bij de oplevering van uw woning lopen we gezamenlijk door de woning heen en er wordt vervolgens vanuit ons een opleveringsrapport gemaakt. Wij zorgen ervoor dat uw woning wordt opgeleverd op de afgesproken datum en daarmee weer in dezelfde staat zoals wij deze van u hebben gehuurd. Eventuele gebruikerssporen en slijtage worden besproken en waar nodig door ons gerepareerd of vergoed. Door de tussentijdse controles die door ons worden uitgevoerd ervaren wij dat er tijdens een eindinspectie vrijwel geen verrassingen naar voren komen omdat eventueel nodige reparaties opgepakt zijn gedurende de huurperiode.

Moet ik mijn woning gemeubileerd opleveren?

In overleg bekijken we altijd welke meubels eventueel al in de woning staan en of deze achterblijven en wij het moeten aanvullen of dat wij de gehele woning zelf moeten meubileren. Indien ervoor wordt gekozen om de woning gemeubileerd vanuit de eigenaar op te leveren hebben wij inventarisatieoverzichten wat als handleiding gebruikt kan worden voor welke inventarisatie aanwezig dient te zijn.

Hoe is zit het met de woonverzekering?

U als verhuurder dient zelf een opstal verzekering te hebben voor de woning en deze dient tijdens de ondertekening van de huurovereenkomst te worden toegestuurd aan Vast-PS als kopie zodat wij hiervan een bewijs hebben.
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
nl_NLDutch