Vanuit de afgelopen jaren hebben we de meest gestelde vragen hieronder geformuleerd
Wij onderscheiden ons door nét dat stapje extra te gaan om het verhuren van uw woning. Waar een traditionele verhuurmakelaar er na de match tussenuit stapt, blijven wij uw huurder en beheerder zodat u zorgeloos kunt blijven verhuren.
Ons eigen schoonmaakteam is om de week te vinden in de woning voor de algemene schoonmaak. Zo behouden we toezicht en kunnen we de kwaliteit van uw woning garanderen. Hiernaast worden er periodieke controles en onderhoud uitgevoerd.
Door ons ruime netwerk kunnen wij altijd een passende huurder vinden voor uw woning. Hierdoor kunnen we leegstand voorkomen. Mocht er een tussenperiode zijn van huur dan nemen wij dit voor ons risico en dit calculeren wij in als risico.
De minimale huurperiode die wij hanteren is zes maanden tot onbepaalde tijd. Uiteraard is de huurperiode bespreekbaar en kan per situatie verschillen.
De eerste periode huur wordt overgemaakt voordat de sleuteloverdracht plaatsvind en vervolgens elke maand voor de eerste van de maand.
Het lijkt te mooi om waar te zijn, want bij een makelaar betaal ik wel bemiddelingskosten, wat is jullie verdienmodel?
Vanuit Vast-PS wordt uw woning aangeboden binnen ons vertrouwde netwerk van organisaties die huisvesting zoeken voor hun flexwerkers. Doordat wij onze dienstverlening doorberekenen aan de organisaties die binnen ons netwerk zitten, zitten er geen extra kosten aan verbonden voor u als verhuurder/belegger.
Vast-PS hanteert 1 maand huursom als borg, deze wordt aan u uitbetaald bij het overmaken van de eerste maand huur.
Het opzegtermijn van de huur is ten alle tijden 1 maand voor beide partijen. Dit betekent dat mocht u uw woning toch bijvoorbeeld willen verkopen, wij binnen 1 maand de woning weer aan u opleveren, de opzegging dient altijd schriftelijk te worden gedaan.
Naast dat ons schoonmaakteam om de week in de woning aanwezig is voor de reguliere schoonmaak en hierbij controle uitvoert, controleert ook onze buitendienst periodiek op verschillende punten zowel binnen al buiten de woning. Hierdoor kunnen we snel schakelen als er iets aan de hand is of onderhoud nodig heeft.
Mochten er belangrijke calamiteiten zijn, wordt u hiervan direct op de hoogte gebracht. Mocht er onderhoud nodig zijn gedurende de huurperiode, dan wordt dit in overleg met u opgelost. In de huurovereenkomst staat een uitgebreide verdeling van wat onder reparaties en (klein) onderhoud valt en daarmee voor onze rekening komt en wat voor de eigenaar voor rekening is.
Vast-PS huurt zowel regionaal als nationaal woningen in. Ons team is verspreid over Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zeeland. Woningen die buiten deze regio vallen, kunnen door ons worden ingehuurd en eventueel samen met een collega partij het beheer voor worden uitgevoerd. U kunt dus bij ons terecht voor alle gebieden in Nederland.
Op dit moment is er nog geen maximaal energielabel vastgesteld waarmee wij de woning huren. Let wel op dat er vanuit de wetgeving verduurzamingsplannen zijn opgesteld waarbij, zoals het er nu uitziet, er vanaf 2030 geen woningen meer verhuurd mogen worden die energielabel E of hoger hebben. Het is daarom van belang om met het zicht op de toekomst uw woning te verduurzamen indien dit het geval is. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met ons kantoor: 085-049 3800
Op het moment dat u er toe besluit om uw woning te gaan verhuren is het van belang goed te informeren hoe de huurinkomsten hiervan fiscaal belast zullen worden. Er zit hierin namelijk ook een verschil of het een eigen woning betreft of een tweede woning die aangekocht is voor de verhuur. In het tweede geval wordt de woning belast in box 3 'sparen en beleggen'. Dit omdat de woning wordt gezien als vermogen en hiervoor geldt een ander belastingtarief. Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat het niet gezien wordt als onderneming waarbij het aanstellen van een beheerder kan aantonen dat dit volledig uit handen wordt gegeven. In dit geval is er echter geen recht meer op hypotheekrenteaftrek. Mocht u bijvoorbeeld uw eigen woning tijdelijk verhuren, dan valt dit in box 1 'inkomen uit werk en woning'. Hier wordt bijvoorbeeld wel het recht behouden op hypotheekrenteaftrek. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met ons kantoor: 085-049 3800
Wij zijn verantwoordelijk voor het tuinonderhoud en daarmee tevens voor het gehele aanzicht van de woning. Wij vinden het uiterst belangrijk dat de woningen kwalitatief goed onderhouden worden zowel binnen als buiten en een goed aanzicht draagt hieraan bij. Dit betekent dat wij minimaal twee keer per jaar het tuinonderhoud uitvoeren en indien nodig periodiek. Bijvoorbeeld bij grasgazon in de zomer etc.
Bij de oplevering van uw woning lopen we gezamenlijk door de woning heen en er wordt vervolgens vanuit ons een opleveringsrapport gemaakt. Wij zorgen ervoor dat uw woning wordt opgeleverd op de afgesproken datum en daarmee weer in dezelfde staat zoal wij deze van u hebben gehuurd. Eventuele gebruikerssporen en slijtage worden besproken en waar nodig door ons gerepareerd of vergoed. Door de tussentijdse controles die door ons worden uitgevoerd ervaren wij dat er tijdens een eindinspectie vrijwel geen verrassingen naar voren komen, omdat eventueel nodige reparaties opgepakt zijn gedurende de huurperiodes.
In overleg bekijken we altijd welke meubels eventueel al in de woning staan en of deze achterblijven en wij het moeten aanvullen of dat wij de gehele woning zelf moeten meubileren. Indien ervoor wordt gekozen om de woning gemeubileerd vanuit de eigenaar op te leveren, hebben wij inventarisatieoverzichten wat als handleiding gebruikt kan worden voor welke inventarisatie aanwezig dient te zijn.
U als verhuurder dient zelf een opstal verzekering te hebben voor de woning en deze dient tijdens de ondertekening van de huurovereenkomst te worden toegestuurd aan Vast-PS als kopie, zodat wij hiervan een bewijs hebben.